Muzica + Dans = Love?

(English version – under construction)
Mi s-a întâmplat, în urmă cu ceva timp, un lucru. Erau zorii sfintei zile de duminică, undeva spre 5.20 a.m.. Mă aflam în Latin Dance. Încep acordurile acestei melodii de salsa care îmi place mult, mult. Când o melodie îmi place mult, mult, o dansez cu plăcere mare, mare. E o melodie lentă, ești de acord? Ei bine, băiatul care m-a luat atunci la dans nu era. Mă conducea de parcă îl alerga un cal de la hipodrom, gata-gata sa-l calce.
De fapt, eu mă cam simțeam alergată de un cal. Băiatul dansează de câțiva ani buni, și nu i-a venit până acum ideea să asculte pe ce dansează. Mă întrebam cu ce am greșit. Oare conducerea clubului a pus asta la cale fiindcă nu mai plecam, iar lor le era somn și voiau să închidă? Dacă e așa, le-a ieșit.

Cum dansăm pe o melodie lentă? Lent. Cum dansăm pe o melodie rapidă? Rapid, ca indivizii de mai jos.

Înainte de a face primul pas de bază, ascultă ce cântă trubadurul. Chiar dacă respecți celebrul 1-2-3 5-6-7, asta nu înseamnă că dansezi. Dansul e frățiorul muzicii. Sau sufletul pereche. Oricum, ceva există între ei. Fără muzică, e mers, sau alergat, sau țopăit, dar nu e dans.

Pe măsură ce avansăm în salsa, ajungem să interpretăm melodia în funcție de instrumente, de vocea solistului, de diversele momente din piesă. Deși melodia, per total, e fie lentă, fie rapidă, ne putem juca în dans prin variații de ritm. Iar începutul în a dansa cu adevărat salsa este să ascultăm muzica, înainte de toate. Dacă omitem asta de la primele momente din ring, riscăm să ajungem la salsa à la hipodrom.

Un gând despre &8222;Muzica + Dans = Love?&8221;

  1. Adrian Ritz zice:

    Aici sunt de acord cu tine, fiecare simte muzica in felul lui, sti dece noi europenii nu putem dansa salsa dura asa cum danseaza sud americanii, pt ca noi am crescut pe muzica pop, din cauza aceasta salsa comerciala e mai usor de dansat pt noi, pe cand sud americanii au muzica asta in sange, din cauza asta multora din noi ne e greu sa intelegem muzica salsa si sa o interpretam.
    Ca sa arati bine pe ringul de dans, nu trebuie sa faci 1 milion de figuri, chiar daca melodia e rapida faci 2-3 paternuri rapide, si apoi o lasi mai moale, ca sa prinzi un accent e de ajuns sa duci mana, sa ridici un deget sau sa stai pe loc. Uite in linku asta sunt 2 dansatori de salsa care danseaza pe o melodie super rapida, si vezi cum lasa tempoul mai jos sa isi traga suflarea si cum prind accentele.

    Apreciază

Lasă un răspuns

